Thema's vieringen en activiteiten, september t/m  december

Sluiting hoofdingang St. Petruskerk
Met ingang van de advent blijft de hoofdingang op zaterdagavond gesloten. De kerk kan worden betreden via de kerkdeur aan de marktzijde.

18 september Op Bs. De Plataan is om 20.00 uur een informatieavond voor de ouders van de vormelingen.
20 september In Spoordonk is om 19.00 uur een gezinsviering met medewerking van het kinderkoor.
25 september In het Pastoraal centrum is er een informatie avond voor de gastouders van de vormelingen. Aanvang 20.00 uur.
27 september De presentatieviering van de vormelingen is om 19.00 uur in de St. Petrus basiliek.
4 oktober Om 19.00 uur in de st. Petrus basiliek is er een gezinsviering met als aandachtspunt St. Franciscus en dierendag. M.m.v. het kinderkoor.
5 oktober In Oirschot is om 10.30 uur kinderkerk.
6 oktober De eerste voorbereidingsavond op het vormsel begint met een gebedsdienst in de st. Petrus basiliek om 19.00 uur en aansluitend een bijeenkomst bij de gastouders. Mixed Voices verzorgt de muziek.
11 oktober De jaarlijkse Hubertusviering met het riddergenootschap vindt om 19.00 uur plaats in de st. Petrus basiliek.
12 oktober Om 10.30 uur is er een viering met “Efkes anders”, een jazzkapel uit Eindhoven in de kerk in Oirschot.
15 oktober Er is een speurtocht voor de vormelingen in de st. Petrus basiliek en deze begint om 19.00 uur.
16 oktober Op Bs. De Plataan is om 20.00 uur een informatieavond voor de ouders van de communicanten.
25 oktober Om 19.00 uur is er een gezinsviering in Oirschot met medewerking van het kinderkoor.
27 oktober De tweede voorbereidingsavond op het vormsel begint met een gebedsdienst in de st. Petrus basiliek om 19.00 uur en aansluitend een bijeenkomst bij de gastouders. Mixed Voices verzorgt de muziek.
2 november Allerzielenviering in zowel Spoordonk als Oirschot met na afloop een bezoek aan de begraafplaats om speciaal de overledenen van het afgelopen jaar te herdenken. In Spoordonk begint de viering om 9.15 uur en in Oirschot om 10.30 uur. In Oirschot is het tevens kinderkerk.
9 november ’s Middags om 15.00 uur is er een benefietconcert in de St. Petrus basiliek voor de projecten van de vastenactie waar mensen uit De Beerzen, Oirschot en Spoordonk werken. KlarinetNsemble uit Hilvarenbeek en het Renaissancekoor Vicus Artis van kunstkwartier Helmond geven acte de préséance en verzorgen een sfeervol concert.
10 november De derde voorbereidingsavond op het vormsel begint eveneens met een gebedsdienst in de st. Petrus basiliek om 19.00 uur en aansluitend een bijeenkomst bij de gastouders. Mixed Voices verzorgt de muziek.
14 november Diacon action is een activiteit voor de vormelingen van dit jaar. Zij maken zowel in Spoordonk als in Oirschot in de kerk diverse bloemstukken, die zij na afloop aanbieden aan zieken en aan huis gebondenen.
15 november Om 19.00 uur is er een gezinsviering in Spoordonk met medewerking van het kinderkoor.
21 november De vormselviering begint om 19.00 uur in de st. Petrus basiliek. De voorganger is vicaris generaal Ron van den Hout. De viering wordt muzikaal ondersteund door de Mixed Voices.
23 november Een speciale viering vanwege het 50 jarig bestaan van de cantorij van Sint Pieter. De viering begint om 10.30 uur.
7 december Naviering van het vormsel om 10.30 uur m.m.v. de Mixed Voices.

Vorige pagina